Promocja miasta może przybrać różne formy - folderów reklamowych, drobnych gadżetów czy udziału na targach turystycznych. Jak się jednak okazuje najskuteczniejsza reklama nie wymaga ani dużego nakładu finansowego ani specjalnie opracowanej strategii.
Przypadkowa promocja naszego miasta znakomicie udała się siedmiorgu uczniów WSK w Kaliszu. Umieszczony na Youtube film zatytułowany „Akcja Koksownik” obejrzało ponad 7000 osób. Akcja happeningu choć banalna poruszyła tłumy. Oto siedmiu młodych mężczyzn, niby przypadkiem spotyka się na jednym z przystanków tramwajowych. Nic w tym dziwnego, gdyby nie fakt, iż panowie przy mrozie sięgającym -15 stopni, ubrani w typowo letnie odzienie rozpoczęli grillowanie przy ustawionym w pobliżu koksowniku.
Akcja wzbudziła zainteresowanie nie tylko przechodniów czy internatów podziwiających wrzucone w sieć dzieło. W krótkim czasie po publikacji filmiku happeningiem zaciekawiły się nawet media ogólnopolskie.
Wobec takiej promocji obojętny nie pozostał nawet Urząd Miasta Kalisza. W dniu dzisiejszym pomysłodawców i bohaterów filmu zaprosiła do swojego biura Iwona Duda, p.o. dyrektora Kancelarii Prezydenta Miasta, jednocześnie szefowa Biura Promocji, która pogratulowała kreatywności i podziękowała za pomoc w reklamie miasta. Młodzi już myślą o kolejnym happeningu.
Oprac. EG/ Źródło: www.kalisz.pl